Synology NAS e-mail küldése számos eseménnyel, alkalmazással függ össze. Ezek közé tartozik a vészhelyzeti ellenőrzőkód megküldése, rendszereseményekre vonatkozó információk, valamint felhasználói tevékenységek. A kétfaktoros hitelesítési szolgáltatás megjelenését követően sok felhasználótól kaptam jelzést arról, hogy mobil eszköz cserét követően nem tudnak belépni az adminisztrációs felületre. A legtöbb problémát az ellenőrzőkód küldésének hiánya okozza. Mire kell figyelni, és hogyan kell helyesen beállítani az e-mail küldési funkciókat? Ez a cikk ezzel a témával foglalkozik.
INFO: a DSM 7.2-64570 update 1 firmware verzió nem küldi el teszt értesítéseket, ezt a hibát a Synology a következő frissítésben javította. Ha a 7.2-64570 update 1 verziót használod minél előbb frissítsd a DSM rendszert!
Az alábbi beállításokat nem árt ellenőrizni és elvégezni. Hiányában kellemetlen meglepetések érhetnek!
Synology NAS e-mail üzenetei
E-mail küldésre a legtöbbször az alábbi esetekben van szükség
- rendszerrel kapcsolatban felmerülő probléma
- jelszó visszaállítási kérelem
- mobiltelefon csere, vagy annak hiánya esetén vészhelyzeti kód megküldése
- megosztott hivatkozások kezelése
A fenti felsorolás alapján sokan (megjegyzem tévesen) azt hiszik, hogy elegendő a rendszernek egy helyen megadni a szükséges adatokat és minden rendben fog működni. Ez viszont nem így van.
Synology NAS alkalmazások által küldött e-mailek
A NAS-t ritkán használja csupán egyetlen felhasználó. Ebből kifolyólag minden felhasználóra vonatkozóan el kell végezni az alábbi beállítást, legfőképp a rendszergazda jogosultságú felhasználó esetén.
A beállításhoz válaszd a felhasználói menüben az Egyéni menüpontot, majd az E-mailek kézbesítése lapot. A Hozzáadás gombra kattintva vehetsz fel e-mail fiókot. Az e-mail fiók hozzáadása lapon választhatsz a Google, Outlook, illetve egyedi (Customize) kiszolgálók közül. Adj nevet a feladónak, így azonosítani tudod a felhasználót, vagy az eszközt. Felhasználó esetén annak nevét érdemes megadni, rendszergazdai fióknál pl. az eszköz nevét is megadhatod.
Attól függően, hogy melyik szolgáltatót választod hitelesíteni kell az e-mail fiókot, a példában a Google szolgáltatása látható.
A beállítást követően látható a hitelesített e-mail fiók. Az itt beállított e-mail címet használják a DSM rendszer egyes alkalmazásai pl. File Station megosztott hivatkozás küldésére, vagy a Synology Drive nyilvános megosztás esetén.
Vészhelyzeti kód, elfelejtett jelszó
A vészhelyzeti ellenőrzőkód küldéséhez, vagy elfelejtett jelszó esetén a rendszer szintén küld e-mail üzenetet. A beállításhoz lépj a Fiók lapra, adj meg egy e-mail címet, amit szintén hitelesíteni kell. Célszerű ugyan azt a címet megadni mint az előző beállításban.
Amennyiben egyező e-mail címet adtál meg (az E-mailek kézbesítése lapon) a rendszer nem küld megerősítő e-mail üzenetet. Néhány másodperc után automatikusan megerősítetté válik a megadott cím.
Szükséges lehet a felhasználói e-mail fióktól eltérő cím megadására is. Ebben az esetben valóban érkezik e-mail a megerősítéshez. Az e-mail-ben szereplő szövegre kattintva (erre a hivatkozásra) átirányít a Synology weboldalára, ahol tájékoztat a megerősítés tényéről. A Fiók lapon az e-mail mező alatt látható a Megerősített állapot.
Vészhelyzeti e-mail tesztelése
A bejelentkezés során tesztelhető a beállítás.
Az OTP kód megadása helyett kattints a bejelentkező felületen az alábbi szövegre:
Nem tud bejelentkezni az OTP használatával?
A DSM ablak tetején megjelenik egy információs sáv ami jelzi az e-mail megküldését.
A helyes beállítást követően e-mailben megkapjuk a Vészhelyzeti ellenőrző kódot.
Az e-mailről készült képen látható, hogy a feladó e-mail címe eltér a vészhelyzeti e-mail címtől. A feladó e-mail címe a rendszerüzenetekre vonatkozó beállításban kerül megadásra. Lásd a következő bekezdést.
INFO: a Fiók lapon megadott e-mail cím állapotát érdemes rendszeresen ellenőrizni. Frissítések után szükség lehet az ismételt hitelesítésre.
Synology NAS rendszer e-mail-ek
INFO: az alábbi beállítás kizárólag a NAS (mint hardware),valamint a DSM rendszerrel kapcsolatos üzenetek küldésére vonatkozik!
A NAS használata során előfordulhatnak problémák, szükség lehet információkra, ezek megismerésben segítenek a rendszer által küldött e-mailek. A rendszerrel kapcsolatos e-mail üzenetek beállítását a DSM rendszerben a Vezérlőpult – Értesítések – E-mail lapon lehet elvégezni.
Első lehetőség
A beállítás használatához szükség van egy beállított és aktív Synology fiókra. A rendszer a fiókot felhasználva a Synology levelező szerverén keresztül küldi el az értesítő üzeneteket.
Az értesítések szintje:
- ALL – MINDEN
- WARNING – FIGYELMEZTETÉS
- CRITICAL – KRITIKUS
A beállított eseményekre a megadott szintnek megfelelően kapunk e-mail értesítéseket a rendszertől.
A képen látható (kiemelve), hogy az e-mail feladója a Synology levelező szervere.
Második lehetőség
Ebben az esetben közvetlenül egy levélküldő kiszolgálót lehet alkalmazni az e-mail küldésre.
Lehetőségek:
- Outlook
- egyéni smtp kiszolgáló
A beállítást követően a Címzettprofilokban meghatározott e-mail címekre lehet küldeni a rendszereseményekkel kapcsolatos üzeneteket a fent írt szintek meghatározása alapján.
Megjegyzés: A rendszer üzeneteket kiváltó események ebben a cikkben nem kerülnek ismertetésre.
A DSM rendszerben a Vezérlőpult – Értesítések – E-mail lapon tovább görgetve kattints a Beállítás gombra, majd válaszd ki az e-mail szolgáltatót. A Belép-re kattintva végezd el a fiókbeállításokat.
Engedélyezni kell a Google fiókhoz a hozzáférést, majd hitelesíteni a NAS-t. A Mentés gombbal a fiók engedélyek beállítása megtörténik.
A levélküldő (feladó) beállítása után meg kell határozni az e-mail cimet (lehet több is), ahova a rendszerünzeneteket továbbítani szeretnéd. Ez a címzettprofilok megadásával végezhető el. A Címzettprofilban az eltérő szintek alapján az adott e-mail címekre fognak érkezni a rendszer által küldött üzenetek. Címzett profil rögzítéséhez kattints a Hozzáadás gombra. A kijelölt profil alapján tesztelhető a beállítás. Amennyiben minden megfelelő a teszt üzenetben látható a megadott szolgáltató a levélküldő.
Forrásanyag
Kérdésed van a témával kapcsolatban?
Vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén!