Tartalomjegyzék
A Synology Calendar első ránézésre ugyan olyan naptár alkalmazás, mint az összes többi online naptár. Az online naptárakkal szemben a Synology naptár abban tér el, hogy az alkalmazás a saját eszközünkön üzemel. A mai világban számos esemény kapcsolódik mindennapjaink rutinjához. Szülői értekezlet, a gyerek edzése, vacsora a szülőkkel. A Synology naptár megoldása megbízható, biztonságos és privát platformot biztosít. Segítségével minden fontos eseménnyel és feladattal naprakészek lehetünk.
1. A Synology Calendar telepítése
Indítsd el a Csomagkezelési Központ-ot, majd a kereső mező segítségével keresd meg a Synology Calendar-t. Szűrő használatával a Produktivitás csomagok között találod meg. Kattints a TELEPÍTÉS gombra.
Megjegyzés: amennyiben PHP nincs telepítve az IGEN gombra kattintva engedélyezd.
A folytatásban meg kell határozni a kötetet a csomag telepítéséhez. A kijelölést követően egy összegzést kapsz. Kattints a KÉSZ gombra a befejezéshez.
2. Felhasználói felület áttekintése
- Értesítési központ
- Keresés a naptárban
- Meghatározott dátumra ugrás
- Nézetek közötti váltás
- Mini naptár, gyors váltás adott év/hónap/napra
- Naptár létrehozás, importálás beállítás
- Kijelölt naptár beállításai
- Váltás a feladat lapra (oldalsáv)
- Váltás a naptár lapra (oldalsáv)
- Felhasználói beállítások
3. Beállítások
A Synology Calendar alapvető beállításait rendszergazda jogú fiókkal kell elvégezni. Jó tudni, hogy a beállítás során a Profil lapon jelöljük ki a Nyelv meghatározásánál a magyar nyelvet. A beállítást minden naptár felhasználónak külön kell elvégezni. Ennek hiányában egyes böngészők az értesítési központ üzeneteit angolul jeleníthetik meg. Az Általános lapon a területi beállításokat dátum, idő, a riasztásokat, és térképforrást állíthatjuk be. E-mail fiók lapon felhasználónkén kell beállítani a személyes e-mail fiókot. Hiányában az adott felhasználó nem tud e-mail meghívókat küldeni. Támogatott e-mail fiókok: Google, Outlook, illetve egyedi e-mail kiszolgáló is felvehető. Calendar lapon a felhasználóhoz kapcsolódó naptárak láthatók, szerkeszthetők. Az Értesítés lapon az e-mail emlékeztetők, böngészőben megjelenő értesítések beállítását és tesztelését lehet elvégezni, valamint a párosított eszközök tekinthetők meg.
4. Naptárak kezelése
Naptár szerkesztése
A naptár telepítését követően minden felhasználó részére (aki engedéllyel rendelkezik) létrejön egy alapértelmezett naptár My Calendar néven. Természetesen át is nevezhető. A Naptár szerkesztéséhez válaszd a menüben a Naptárbeállítások menüpontot.
Add meg a naptár új nevét. A Leírás mező hasznos lehet vállalati környezetben a naptár eseményeire vonatkozó megjegyzés rögzítésére. Válassz tetszőleges színt (menüből is módosítható) és határozd meg az értesítéseket, végül kattints a Mentés gombra.
5. Új naptár létrehozása
További naptárak rögzítéséhez kattints a Naptár – Menü – Létrehozás menüpontra.
Az Általános lapon add meg az adatokat (név, szín stb.). A Megosztás lapon beállítható a nyilvános, valamint más DSM felhasználókkal történő megosztás.
A Mentés gombra kattintva már kész is a következő naptár.
6. Események importálása más naptárból
Ha egy másik naptár alkalmazásból szeretnéd importálni az eseményeket arra is van lehetőség. Exportáld az eseményeket egy meglévő naptár alkalmazásból iCalendar (*.ics) formátumba. Az exportált fájlokat importálhatod bármelyik meglévő, vagy új naptárba. Az importáláshoz válaszd a menüből az Importálás-t.
Importálási mód: válaszd az iCalendar importálást. Tallózd ki az *.ics fájlt. Határozd meg hova legyenek az események importálva új, vagy meglévő naptárba. Kattints az Importálás gombra. Az importálás a fájl méretétől és az adatok mennyiségétől függően több percig is tarthat.
7. Események importálása Google naptárból
Eseményeket közvetlenül a Google naptárból is lehet importálni. Ebben az esetben válaszd az Importálás Google naptárból. A Google azonosítóval belépve kiválaszthatod azokat a naptárakat melyeket importálni szeretnél. Az importálást követően a Google fióknak megfelelően egy új naptár jelenik meg a naptár listában.
INFO: az importálás után a Google naptárba rögzített bejegyzések nem fognak megjelenni a Synology naptárban. A Synology naptárban rögzített események nem szinkronizálódnak a Google naptárba.
Az alábbi képen látható az importálások végeredménye.
8. Esemény hozzáadása
Új naptár bejegyzéshez kattints a naptár felületén a megfelelő napra. Megjelenik a gyors rögzítő panel.
Az Esemény lapon add meg az esemény címét, válaszd ki melyik naptárba kerüljön. Határozd meg a dátum és idő adatokat. Az esemény részletes szerkesztéséhez kattints az Adatok módosítására.
Esemény adatai: meghatározhatod a helyszínt, az esemény színét, több riasztási (emlékeztető) időpontot, valamint fájlmellékletet is csatolhatsz.
Leírás: az eseménnyel kapcsolatban rögzíthetsz bármilyen információt, megosztott esemény esetén tájékoztatást azoknak, akik meghívásra kerülnek.
Vendéglista: csak DSM felhasználót lehet az eseményekre meghívni.
INFO: a Synology Chat a megosztott eseményekről BOTOK segítségével értesítést jelenít meg a meghívottaknak (asztali kliens esetén is).
9. Feladatok kezelése
Feladatlisták
Feladatlisták megtekintéséhez kattints a feladatok lapra az oldalsávon. A feladat listák az oldalsáv tetején található menüben érhetők el. Az alapértelmezett lista a Bejövő, ami a kategorizálatlan feladatok alapértelmezett listája, ez a lista nem törölhető. A Ma és a Közelgő feladatok automatikusan hozzáadódnak a Bejövő listához Több feladatlista is készíthető, ami vállalati környezetben bővíti a feladatok kategorizálásának lehetőségét.
10. Naptár megosztása.
Az alapértelmezett naptár kivételével bármely naptár megosztható külső személyekkel vagy DSM felhasználókkal. Ennek köszönhetően otthoni környezetben akár közös családi-, vagy vállalati környezetben csapatok, részlegek részére készíthetünk megosztott naptár.
Megosztáshoz kattintsunk a naptár menüben a Megosztás-ra.
Nyilvános megosztás: csak olvasható formátumban van lehetőség naptárt megosztani. A link ismeretében a naptárbejegyzések bárki számára elérhetővé válnak. Hasznos funkció lehet egy fodrász, vagy orvosi rendelő számára láthatóvá téve a pl. foglalt időpontokat.
DSM felhasználók esetén a megosztás során nem csak olvasási, hanem írási jogot is lehet adni a naptárra vonatkozóan.
11. Naptár használata mobil eszközről és számítógépről
IOS, és MAC felhasználóknak a dolguk könnyű, hisz a CalDav funkciót alapból támogatják Apple eszközei. A beállításhoz csak hozzá kell adni az Apple Calendar-hoz, és máris láthatóvá válnak az események a mobil, vagy asztali eszköz naptárában.
Android felhasználóknak, már kicsit bonyolultabb a dolog, mivel ehhez a DAVx⁵ – CalDAV CardDAV WebDAV alkalmazást kell letölteni, és telepíteni a Google Play áruházból. Az alkalmazás telepítését követően a beállított naptár megjelenik a preferált naptár alkalmazásban. Az Android eszközön futó naptár alkalmazásban engedélyezni kell a megjelenítendő naptárak listájában (naptár alkalmazásonként, és eszközönként ez a beállítás eltérő lehet).
Természetesen a naptár megjeleníthető minden olyan levelező kliensben, ami támogatja a CalDav funkciót, pl. Mozilla Thunderbird, eMClient stb.
Microsoft Outlook esetén telepíteni kell az Outlook CalDav Synchronizer bővítményt. A szinkronizálási profil beállítását követően a Synology Calendar a felhasználói jogosultságoknak megfelelően jelenik meg az Outlook kliensben.
12. Összegzés
A Synology naptár alkalmazása otthoni felhasználás esetén is számos funkciót és lehetőséget biztosít, a nyilvános felhőszolgáltatások valóban privát alternatívája lehet. A Synology Chat, a Mail Plus, valamint a Contacts alkalmazással kiegészülve tovább növelhető a vállalati együttműködés.
13. Felhasznált forrásanyagok
Synology Calendar hivatalos oldala
Hogyan szinkronizálható a Synology naptár CalDAV kliensekkel?
Kérdésed van a témával kapcsolatban?
Vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén!